Bruiloft feest vieren

Bruiloft feest vieren

Eindelijk is het dan zover, het organiseren van jullie bruiloftsfeest. Als zalencentrum hebben we alles wat nodig is voor een geslaagde dag. De Postwagen heeft al vele jaren ervaring met het organiseren van bruiloften en feesten. We zetten de tips, zalen en arrangementen voor je op een rijtje. Zorg er voor dat je geen onderdeel mist, want het bruiloftsfeest moet natuurlijk een schitterend feest worden. De Postwagen zorgt voor een zorgeloze en onvergetelijke dag voor jullie. 

Wat voor eindtijd bij een bruiloft?
Goed geregeld: De Postwagen
Hoe organiseer je een betaalbare bruiloft?
Prachtige zalen

Wat voor eindtijd bij een bruiloft?

Zodra het programma voor de bruiloft ongeveer bekend is, is het handig om de eindtijd te bepalen. Hou er rekening mee dat jullie (en jullie gasten) vaak al een hele dag er op hebben zitten. Het kan ook prettig zijn om tussen door een soort relaxmoment of borrel in te plannen. Alles is al overweldigend genoeg... Verder is het ook makkelijk om achteruit te rekenen met de tijd. Wanneer de eindtijd bekend is, kunnen jullie terugrekenen naar de begintijd.

Een gebruikelijke eindtijd voor een bruiloft feest is vaak 00:00 of 00:30. Over het algemeen duurt een avondfeest voor een bruiloft 4 uren. Bijvoorbeeld van 20:00-00:00 of van 20:30-00:30. Hier stemmen we het drankenarrangement en hapjes op af. Ook is het handig dat jullie dit aan de band of DJ doorgeven. Ze weten dan waar ze aan toe zijn en tot hoe laat ze kunnen spelen of draaien.

Hoe lekker is het om nog een snack mee te krijgen na een avond feesten?

De 'afsluiter'

Vaak sluiten we het bruiloft feest af met een afsluiter. Dit is in de vorm van een warme snack. Denk bijvoorbeeld aan een puntzakje friet, broodje kroket, broodje frikandel of een broodje hamburger. Hoe lekker is het om nog een snack mee te krijgen na een avond feesten? Dit wordt vaak goed gewaardeerd door alle gasten. De snack delen we vaak een kwartier voor het einde van het feest uit. Zo kan iedereen eventueel nog een drankje bestellen en is de muziek niet direct afgelopen. De afsluiter is persoonlijk en kan in overleg worden aangepast naar jullie wens.

Bruiloft feest vieren hapjes

Goed geregeld: De Postwagen

Onze medewerkers hebben veel ervaring met het organiseren van feesten en partijen. Ook bruiloften horen bij de portfolio van De Postwagen. Vele bruidsparen zijn jullie voor gegaan. Mede hierdoor weten we wat wel en niet handig is voor deze speciale dag. We geven graag advies over de tips en tops voor het organiseren van een bruiloft. De bruiloft wordt natuurlijk grotendeels door ons georganiseerd, maar er zijn ook zaken die jullie zelf moeten regelen.

Wat regelen jullie zelf?

Wij regelen voor jullie het eten, drinken en de bediening. Ook zetten we de zalen klaar. We zorgen er voor dat alles goed is geregeld. Het meeste wordt dus door De Postwagen geregeld. Zelf regelen jullie eventuele decoratie, zoals ballonnen, slingers of bloemstukken. Ook regelen veel bruidsparen een afscheidscadeautje voor de gasten, een receptieboek en bijvoorbeeld een fotobooth. Verder is het toegestaan om een eigen bruidstaart mee te nemen. Wij zorgen voor bordjes en vorkjes en helpen met aansnijden.

Goed bereikbaar

Onze uitjeslocatie ligt op de provinciegrenzen van Drenthe, Friesland en Groningen. Die centrale ligging heeft als voordeel dat we vanuit heel Noord-Nederland prima te bereiken zijn. Ook daarbuiten blijft het een overbrugbare afstand, dankzij de doorstroming (snelweg A7 om de hoek). Met prachtige zalen en leuke activiteiten is dit de beste locatie voor een bruiloftsfeest. Ook wanneer jullie gasten vanuit het hele land willen ontvangen is dat geen probleem. Neem voor meer informatie contact op met onze medewerkers, we plannen graag een rondleiding met jullie in. 


Hoe organiseer je een betaalbare bruiloft?

Een bruiloft organiseren is vaak een behoorlijke kostenpost. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van hoe je de dag invult. Je kan het zo uitgebreid maken als je zelf wil. De uitdaging van de meeste bruidsparen is het organiseren van een betaalbare bruiloft. We delen vijf tips met jullie hoe je zo goed mogelijk een betaalbare bruiloft kunnen organiseren.

Betaalbare bruiloft organiseren: 5 tips

1. Gastenlijst: Overleg samen goed hoeveel gasten jullie willen uitnodigen. Wie vraag je wel of niet? Dit kan lastig zijn. Maak een lijst en overweeg of je beide iemand er wel of niet echt bij wil hebben.

2. Bloemen: Kies voor seizoen bloemen. Deze zijn vaak goedkoper dan de bloemen die buiten het seizoen te koop zijn. Vraag een bloemist eventueel om advies. Of schik zelf een boeket met losse bloemen.

3. Decoratie: De decoratie kan worden uitbesteed, maar de eenvoudige decoraties kunnen jullie zelf maken. Vraag eventueel hulp van vrienden of familie bij het maken van de decoraties.

4. Kleding: Vaak wordt de trouwjurk en het trouwpak nieuw gekocht. Dit zijn ook behoorlijke kostenposten. Overweeg om jullie kleding te huren of zelfs tweedehands aan te schaffen.

5. Huwelijksreis: Ga voor een lokale trip, in plaats van een verre reis naar het buitenland. Je kan ook overwegen om een aantal dagen weg te gaan in plaats van een week of langer. Verder kan je als cadeautip een bijdrage vragen van jullie gasten. 

Hou rekening met zaken die je tweedehands kan aanschaffen, zoals jullie kleding. Stel een weloverwogen gastenlijst op. Voor elke gast betaal je immers een hoop geld. Ga voor seizoen bloemen en maak zelf decoratie om kosten te besparen. Wat de huwelijksreis betreft kan je kiezen voor een lokale trip of een korte(re) reis.

Bruiloft feest vieren ceremonie

Prachtige zalen

Dorpszicht is één van de meest gekozen zalen bij De Postwagen wegens het chique sfeerbeeld. De historische uitstraling van de zaal zet de toon. De fraaie afwerking (hoge kwaliteit) maakt het plaatje af, zeker als je kijkt naar de luxe faciliteiten. De Doorrit en 't Koetshuis zijn andere toppers in het aanbod trouwzalen. Absoluut geschikt voor een bruiloftsfeest in de buurt van Drenthe, Friesland of Groningen.  

De uitstraling van de zaal zorgt voor een knus gevoel

De zaal Dorpszicht wordt vaak gekozen voor de trouwceremonie. De uitstraling van de zaal zorgt voor een knus gevoel. De bruid kan een grootse entree maken door de grote openslaande deuren. Qua opstelling adviseren we het bruidspaar vaak om plaats te nemen in de erker. Jullie gasten zitten op stoelen langs het 'gangpad'. Ook de trouwambtenaar kan achter het spreekgestoelte plaatsnemen in de erker. 

Zaalkeuze: 3 toppers op een rij

Voor het avondfeest adviseren we (afhankelijk van het aantal gasten) de Doorit, het Koetshuis of het Steakhouse. Het Koetshuis is de grootste van de drie. Deze zaal beschikt over een podium en ruime dansvloer. Geschikt voor 100+ gasten. De Doorrit zit naast het Koetshuis. Qua stijl gelijk, alleen iets smaller. We adviseren deze zaal voor 50 tot ongeveer 100 gasten. Als laatste benoemen we het Steakhouse. Een zaal met houten uitstraling en warme sfeer. Het Steakhouse is geschikt als feestzaal tot ongeveer 70 gasten.

Uiteraard begeleiden en helpen we jullie in het maken van de keuze. We geven advies en tips mee. Het is mogelijk om langs te komen voor een rondleiding en vrijblijvende offerte. Op basis van jullie wensen en behoeften nemen we deze dag van begin tot eind door. Dankzij jarenlange ervaring met het organiseren van bruiloften en feesten kunnen we vaak goed inschatten wat  wel en niet werkt.

Veelgestelde vragen

Een gebruikelijke eindtijd voor een bruiloft feest is vaak 00:00 of 00:30. Over het algemeen duurt een avondfeest voor een bruiloft 4 uren. Bijvoorbeeld van 20:00-00:00 of van 20:30-00:30. Hier stemmen we het drankenarrangement en hapjes op af. Ook is het handig dat jullie dit aan de band of DJ doorgeven. 

Hou rekening met zaken die je tweedehands kan aanschaffen, zoals jullie kleding. Stel een weloverwogen gastenlijst op. Voor elke gast betaal je immers een hoop geld. Ga voor seizoen bloemen en maak zelf decoratie om kosten te besparen. Wat de huwelijksreis betreft kan je kiezen voor een lokale trip of een korte(re) reis.

De Postwagen
De Postwagen
De Trots van Tolbert

Restaurant, vergaderlocatie en trouwlocatie. Geluksmomentjes sinds 1780.

  • Historisch restaurant
  • Fraaie vergaderlocatie
  • Stijlvol trouwen