Het huwelijksaanzoek is gedaan en vanaf nu kijken jullie uit naar die grote dag. Een superfijn gevoel en tegelijkertijd het startschot van allerlei processen. Denk alleen al aan de locatie voor de ceremonie en het trouwfeest. Jullie gaan op zoek naar de beste trouwfeest ideeën. De Postwagen biedt gelukkig de mooiste zalen en arrangementen. Er gaat niets boven onze trouwlocatie in Groningen! De Postwagen heeft veel ervaring met bruiloften en begrijpt hoe belangrijk het deze dag voor jullie is. Sinds 1780 serveren we eindeloos geluksmomentjes. Met meerdere zalen en mogelijkheden voor elk onderdeel van de bruiloft in Groningen.
Trouwfeest ideeën in Groningen
Waar moet je rekening mee houden bij het plannen van een bruiloft?
Bruiloftsarrangementen: 3 voorbeelden
Hoe organiseer je onvergetelijk trouwfeest?
De zes mooiste trouwzalen bij De Postwagen
Trouwfeest ideeën in Groningen
Er komt veel kijken bij je bruiloft. Je hebt misschien al snel kriebels, zenuwen en gezonde stress. Ben je net getrouwd en wil je dit uitgebreid vieren met een groot feest? Uitjes en evenementenlocatie de Postwagen in Groningen is dè perfecte feestlocatie. Hier kan je je bruiloftsfeest groots, maar ook klein en besloten vieren. Centraal gelegen in Groningen - Friesland - Drenthe. Wil je meer informatie over trouwen in Groningen? Onze ervaren medewerkers gaan graag met je in gesprek. Je hebt recht op persoonlijke aandacht. Samen zorgen we dat het een dag wordt om met veel plezier naar uit te kijken. Alles geregeld. Een goed gevoel.
Trouwfeest idee: Kies een chique of landelijke trouwlocatie
Jullie bruiloft verdient een schitterende setting vol sfeer en stijl. Denk hierbij aan een chique of landelijke trouwlocatie. De Postwagen heeft in beide categorieën mooie trouwzalen beschikbaar. Dorpszicht en 't Koetshuis zijn de absolute toppers onder de bruidsparen, maar ook het Steakhouse doet het supergoed. Verder is De Doorrit het vermelden waard als sfeervolle feestzaal.
Trouwfeest idee: Personaliseer de verlichting
In zowel 't Koetshuis als De Doorrit heb je de mogelijkheid om de verlichting in de zalen te personaliseren, door middel van het aanpassen van de kleuren. Hiermee creëer je nog meer sfeer en beleving. Voor je het weet is de zaal oranje en blauw, of rood en groen. Het kan allemaal afgestemd worden op jullie wensen en het geeft de unieke trouwlocatie een extra persoonlijk tintje.
Trouwfeest idee: Selecteer een thema
Wanneer jullie een bruiloft organiseren is het natuurlijk erg leuk om een thema te bepalen. Denk aan een kleurthema of een bepaalde dresscode voor de gasten. Ook jullie kleding kan hier op afgestemd worden. Net als de decoratie in de zaal. Bloemen en ballonnen kunnen gemakkelijk in een bepaald kleurenpalet ingekocht worden. Dit geeft net wat extra sfeer aan jullie trouwfeest.
Trouwzalen in Groningen
Bij De Postwagen zijn nogal wat trouwzalen, maar Dorpszicht en 't Koetshuis steken er wel bovenuit. Stijlvolle en sfeervolle zalen van hoge kwaliteit. Zowel voor het feest als een buffet met een groot gezelschap. Ook het Steakhouse is in trek als trouwzaal. Elke zaal kent een eigen karakter, al overheerst overal de gezelligheid. Een aangename omgeving: daar staat onze trouwlocatie in Groningen voor.
Elke zaal kent een eigen karakter, al overheerst overal de gezelligheidFijn: eerst even rondkijken
We kunnen doorgaan met het opsommen van pluspunten, alleen het is mooier als jullie het zelf zien. Daarom mogen jullie vanzelfsprekend eerst even rondkijken. Het handigste is als jullie hiervoor even een afspraak inplannen met één van onze medewerkers. Dan weten we zeker dat we de tijd voor jullie kunnen nemen én dat de zalen niet bezet zijn op dat moment.
Waar moet je rekening mee houden bij het plannen van een bruiloft?
Jullie hebben 'Ja' gezegd tegen elkaar, gaaf! En nu? Het plannen van een trouwerij kan veel werk zijn. Dat ligt er maar net aan hoe uitbundig jullie de bruiloft gaan vieren. Als je voor een ingetogen bruiloft gaat hoeft de lijst met aandachtspunten natuurlijk niet te lang te zijn. Bij deze delen we een handige checklist met tips. Want waar moet je rekening mee houden bij het plannen van een bruiloft?
- Hoe Overleg hoe jullie willen trouwen, op welke manier. Ingetogen of uitbundig met alles er op en er aan?
- Thema Kies eventueel een thema. Denk aan een kleur of stijl. Dit is natuurlijk geen must.
- Moodboard Maak een moodboard indien jullie voor een thema gaan. Knip en plak vast wat inspiratiefoto's uit.
- Outfits Pas en bestel jullie outfits. Ga je voor een net pak, jurk of bijpassende set?
- Ceremoniemeester Stel een ceremoniemeester aan die jullie op de dag zelf kan ontzorgen
- Verblijf Zodra de trouwlocatie bekend is, is het handig om een overnachtingsplek te regelen voor jullie zelf en de gasten
- Huwelijksreis Het is vaak een traditie dat het bruidspaar na de bruiloft op huwelijksreis gaat. Kies samen een leuke bestemming uit
- Cadeaulijst Maak online een handig cadeaulijstje met cadeauwensen. Liever geld? Noteer dan een envelopje op de uitnodiging.
- Bruidsboeket Bestel een mooi bruidsboeket en eventueel corsage bij de bloemist.
- Ringen Kies samen de ringen uit en pas deze ook van te voren bij de juwelier. Gaan jullie voor goud of zilver?
- Taart Bespreek vooraf of jullie ook een bruidstaart willen. Plan een proeverij in bij een bakkerij en bestel de taart op tijd.
- Bedankjes Maak zelf bedankjes voor jullie gasten die ze na afloop mee kunnen nemen.
- Vervoer Niet geheel onbelangrijk: het vervoer. Hoe komen jullie van A naar B? Kiezen jullie een uniek vervoersmiddel?
- Geloften Schrijf allebei jullie huwelijksgeloften voor elkaar en neem deze vooraf goed door. Hou het persoonlijk en niet te lang.
Naast deze bovenstaande tips zijn er meer zaken om rekening mee te houden bij het plannen van een bruiloft. Bij De Postwagen helpen we jullie op weg en kunnen we veel tips en adviezen geven om aan te denken. De belangrijkste punten van deze checklist zijn: hoe jullie trouwen, een thema waar jullie de outfits op kunnen afstemmen, het aanstellen van de ceremoniemeester en het verblijft van jullie en de gasten. De huwelijksreis en cadeauwensenlijst, het bruidsboeket, de ringen en de taart. Schrijf of maak bedankjes en regel het vervoer. Schrijf je geloften en lees deze van te voren goed door. Benieuwd naar de mogelijkheden bij De Postwagen? Neem dan contact met ons op.
Bruiloftsarrangementen: 3 voorbeelden
De Postwagen is een prachtige accommodatie op de rand van de provincie Groningen (vlak bij Friesland en Drenthe). De centrale ligging in Noord-Nederland is een groot voordeel. De trouwzalen zijn bijzonder sfeervol en ademen gezelligheid. De handige huwelijksrecepties en de aantrekkelijke arrangementen maken De Postwagen de ultieme trouwlocatie van Groningen.
De trouwzalen zijn bijzonder sfeervol en ademen gezelligheidHet kan wat overweldigend zijn om een bruiloft te organiseren. Gelukkig is het niet (altijd) nodig om een weddingplanner in te huren. Bij De Postwagen hebben we al vele jaren ervaring met het organiseren van bruiloften. Omdat alles op één locatie plaatsvindt is dit wel zo overzichtelijk. Zelfs de trouwfoto's maken is mogelijk op ons terrein, zowel buiten als binnen. Toch liever de ceremonie ergens anders houden, zoals in de kerk? Geen probleem. Dan komen jullie gezellig na de ceremonie voor het eten en/of het avondfeest.
Bruiloftsarrangementen: de 3 beste
Om jullie een beetje op weg te helpen hebben we drie voorbeeldarrangementen samengesteld. Dit zijn natuurlijk voorbeelden, hier kan van afgeweken worden op basis van jullie wensen. Voor elke bruiloft stellen we een op maat gemaakte offerte samen. De arrangementen variëren in prijs, maar zijn ook nog uit te breiden met extra's. Om het overzichtelijk te houden, hebben we de drie populairste bruiloftsarrangementen voor jullie geselecteerd. Andere arrangementen zijn natuurlijk net zo goed bespreekbaar. We horen graag jullie wat jullie willen en gaan met plezier voor jullie aan de slag.
De Postwagen in Groningen heeft alles in huis voor de gehele trouwdag, dus ook voor 't eten en drinken 's avonds. Kies voor de beste buffetten of ga voor een indoor barbecue. Ook de hapjes en drankjes tijdens de feestavond regelen we voor jullie. De bruidstaart mogen jullie zelf regelen. Wij zorgen voor de bordjes en vorkjes. Dat is fijn.
Heerlijke hapjes en drankjes
Een drankje en een warme of koude hap. Op de trouwdag is een bruiloftsarrangement aanbevolen. Bij het avondfeest gaan we uit van een drankenarrangement. Dit is onbeperkt voor een aantal uren. Inclusief frisdrank, bier, wijn en binnenlands gedistilleerde dranken. Ook voor de hapjes zijn er speciale hapjesarrangementen. Voor de koude hapjes gaan we onder andere rond met worst, kaas en gevulde eieren. De warme hapjes bestaan uit gemengde bittergarnituur. Een favoriet bij veel stellen is de afsluitende snack: sluit jullie feestavond af met een puntzak friet, broodje kroket of frikandel of een heerlijk broodje hamburger.
Hoe organiseer je onvergetelijk trouwfeest?
Het organiseren en plannen van een onvergetelijk trouwfeest vergt zorgvuldige planning en oog voor detail. Waar moet je aan denken en waar begin je? Door aandacht te besteden aan de kleinste details en goed vooruit te plannen zal deze dag een unieke en onvergetelijke ervaring worden. Via het onderstaande stappenplan helpen we je in 10 stappen op weg om een onvergetelijk trouwfeest te organiseren. Om niets aan het toeval over te laten...
1. Datum: Het gaat beginnen! Prik een datum voor deze bijzondere dag. Voor welk seizoen gaan jullie? Een winterbruiloft is natuurlijk anders dan een zomerbruiloft. Misschien is er een speciale datum voor jullie of een bijzondere cijfercombinatie. Hou ook goed rekening met eventuele (school)vakanties. Vaak zijn veel mensen dan weg.
2. Budget en thema: Niet heel onbelangrijk, bepaal een budget wat jullie maximaal willen uitgeven. Bedenk dus op dit punt wat jullie willen spenderen aan een locatie, decoratie, kleding, muziek, een fotograaf, eten, drinken en eventuele extra's. Wanneer je een offerte opvraagt bij De Postwagen krijgen jullie een uitgewerkt voorstel met de prijzen per onderdeel.
3. Locatie: Kies samen een geschikte trouwlocatie. Bij De Postwagen kunnen jullie terecht voor een complete bruiloft: van ceremonie, tot diner en het trouwfeest. Met allerlei zalen in verschillende zalen is er altijd een ruimte die bij jullie past. Wij laten (vaak) elk onderdeel in een andere ruimte plaatsvinden zodat jullie optimaal van de dag kunnen genieten.
4. Tijdspad: Bepaal het tijdsverloop van de dag. Hou ook rekening met reistijd (van jullie gasten) of eventueel van de ene naar de andere locatie. Laat je goed adviseren over de duur van bepaalde onderdelen. De ceremonie duurt vaak 45-60 minuten. Daarna kan je een borrel inplannen en gezamenlijk eten. Voor het eten trekken we bij De Postwagen 2 tot 2,5 uur uit. Een bruiloftsfeest in de avond duurt over het algemeen 4 uren.
5. Gastenlijst en uitnodiging: Stel een gastenlijst op. Belangrijk hier is om onderscheid te maken tussen de daggasten en de avondgasten. De meeste bruidsparen hebben een kleiner gezelschap daggasten en een grote groep avondgasten. Overleg samen wie je wel of niet uitnodigt. Dit kan een lastige klus zijn. Denk aan (gezamenlijke) vrienden, familie en collega's.
Overleg samen wie je wel of niet uitnodigt6. Eten en drinken: Vaak is dit het meest kostbare onderdeel van een bruiloft, iedereen voorzien van eten en drinken. Het begint al bij de ceremonie: proosten jullie met prosecco? Vervolgens kan je de bruidstaart aansnijden. Daarna een borrel gevolgd door het avondeten. Dan begint het feest. Hier is het natuurlijk fijn dat er voor iedereen voldoende hapjes en drankjes zijn.
7. Decoratie en kleding: Naast de feestzaal moeten jullie zelf natuurlijk ook aangekleed worden. Is er een (kleur)thema? Geef dit eventueel door aan de gasten op de uitnodiging. Denk voor jullie zelf aan een trouwjurk of een mooi pak. Stem eventuele kleuren af op de decoratie in de feestzaal. Bijvoorbeeld door middel van ballonnen, slingers of leuke bloemstukjes op de tafels.
8. Muziek: Erg belangrijk voor jullie feestje. Het meest gekozen is een band of DJ. Wat past bij jullie? Ook bands en DJ's hebben verschillende repertoires. Wellicht mogen jullie vooraf een keer kijken wanneer de band of DJ ergens speelt. Zo krijg je echt een goed beeld van de muziekstijl. Hoeft het van jullie niet zo uitbundig? Maak dan een eigen afspeellijst met jullie favoriete nummers. Net zo leuk!
9. Fotografie en extra's: Benader een fotograaf die deze speciale dag voor jullie kan vastleggen. Bekijk vooraf wat voor stijl de fotograaf hanteert en voer een kennismakingsgesprek. Bedenk ook of jullie extra's willen in de zaal. Denk bijvoorbeeld aan een fotobooth of een gastenboek voor de gasten om een leuke boodschap achter te laten.
10. Laatste check: Is alles geregeld? Loop de hele dag nog eens met elkaar door. Wanneer jullie een ceremoniemeester hebben aangewezen is het handig om diegene ook mee te nemen in het overleg. Het is handig om nu aan de 'kleine dingen' te denken, zoals een afscheidscadeautje voor de gasten. Er is altijd iets wat je over het hoofd kan zien... Nu zijn jullie er klaar voor!
Kortom is het belangrijk om eerst een datum te plannen. Bepaal samen het budget en eventueel een thema, vervolgens kunnen jullie een locatie benaderen. Vervolgens kan het tijdspad van de hele dag vastgelegd worden. Stel een gastenlijst op en ontwerp de uitnodigingen voor de dag- en avondgasten. Bespreek hoe jullie het eten en drinken willen regelen. Wanneer de locatie dit niet heeft, kunnen jullie zelf de decoratie verzorgen. Vervolgens is het natuurlijk belangrijk om jullie eigen kleding te regelen. Bepaal wat voor muziek je tijdens het avondfeest wil horen, een DJ of band bijvoorbeeld. Vraag een fotograaf om deze speciale dag vast te leggen en overweeg extra's zoals een fotobooth. Dan is het tijd voor de laatste check: hebben jullie overal aan gedacht? Dan kan het feest echt beginnen!
De zes mooiste trouwzalen bij De Postwagen
Het gaat gebeuren: jullie gaan trouwen. De Postwagen heeft meer zalen dan je op je handen kunt tellen. We houden het graag overzichtelijk voor je en daarom verklappen we welke zes zalen (het meest) geliefd zijn bij onze gasten voor de bruiloft in Groningen. De beschikbaarheid van de zalen varieert van feestzaal, tot 'eetzaal', tot ceremoniezaal. Het grote voordeel is dat alles van jullie perfecte dag op één locatie plaats kan vinden. Hoe fijn is dat? We hebben veel ervaring met het organiseren van bruiloften en geven jullie graag tips en adviezen. Onderstaand vinden jullie de favoriete trouwzalen van De Postwagen.
Feestzalen
We trappen af met 't Koetshuis en De Doorrit, twee behoorlijk grote en gezellige zalen die met elkaar verbonden kunnen worden. Dit zijn traditiegetrouw de toppers bij de grotere bruiloften. Ook los van elkaar zijn het ideale zalen om een geschikt trouwfeest te vieren. Er is in beide zalen genoeg ruimte voor een band, DJ en een dansvloer. In de zalen zijn veel opties met het sfeerlicht van het plafond, de kroonluchters en de bar (kleur en intensiteit). Voor een wat kleiner gezelschap (tot ongeveer 70 personen) is het Steakhouse ook een sfeervolle optie. Anders qua stijl dan het Koetshuis en De Doorrit, maar net zo gezellig!
Ceremoniezalen
Het Dorpzicht is een fraaie bovenzaal vol stijl en klasse. Deze zaal is favoriet om de trouwceremonie te organiseren. Met prachtig uitzicht over het dorp Tolbert. De intieme sfeer blijft in deze zaal oprecht gewaarborgd. Dankzij de juiste opstelling geldt dat ook voor de eerder genoemde zalen. Graag een ceremonie met een kleiner gezelschap? Kies dan voor de Wissel. Deze gezellige ruimte is ideaal om elkaar het ja-woord te geven met jullie naasten. Onze medewerkers geven graag passend advies betreffende de ceremoniezaal bij een rondleiding.
Eetzalen
Na de ceremonie gezellig eten met jullie daggasten? Denk dan aan het het Steakhouse. Deze zaal ademt een iets andere sfeer ten opzichte van het aanbod hierboven. Alle zalen ogen chique, maar bij deze laatste zaal overheerst het landelijke sfeerbeeld: warm en toegankelijk. Naast het Steakhouse is ook het Little House erg geschikt voor een buffet of BBQ met jullie daggasten. De naam zegt het al: deze zaal is klein maar fijn. Gaan jullie toch voor een andere stijl? Kijk dan bij het Dorpszicht of de Wissel als zaal om een buffet te organiseren, indien de trouwceremonie hier niet wordt gehouden. Dit doen we namelijk in verschillende zalen.
Rondleiding inplannen
Uiteraard is het mogelijk om de zalen 'in het echt' te bekijken. Het is daarvoor wel aanbevolen om even een vrijblijvende afspraak in te plannen voor een rondleiding. Dan weten we zeker dat onze medewerkers en de zalen niet bezet zijn, zodat ze jullie de aandacht kunnen geven die jullie verdienen. We kunnen een eventuele offerte doornemen en advies geven op basis van jullie wensen en behoeften. Neem contact met ons op en we denken graag met jullie mee.